Transformem el lleure educatiu

Un repte entre tots els agents implicats.

Les persones que treballem en el lleure educatiu tenim molt clar que el nostre sector no està prou valorat per la tasca educativa que fem a diari en els diferents centres educatius. Es per això que el motiu d’aquest escrit és fer una breu reflexió sobre aquesta realitat que ens trobem dins d’aquest àmbit a vegades tan contradictori.

La fonamental contradicció que trobem dins del lleure és la formació dels futurs professionals. Considero que aquesta no està a l’alçada de la responsabilitat que tenim com a educadors/es en lleure, fet que provoca que la majoria dels monitors/es que treballen el lleure no estiguin suficientment preparats per educar infants i joves. Així doncs, crec que tan sols amb una teoria de quinze dies i unes pràctiques de 160 hores les quals algunes empreses les utilitzen per estalviar-se un salari d’un monitor/a, és insuficient.

Per tal de millorar aquesta situació crec que s’hauria d’incrementar la formació teòrica amb més contingut pedagògic on els valors tinguin un paper primordial i que les pràctiques serveixin per aplicar tots el que continguts apresos i per tenir un primer contacte en les diferents tipologies d’intervenció en el lleure.

Per altra banda, com a treballador del sector del lleure i fundador de Crea Lleure, creiem que els nostres equips han d’estar formats per educadors/es, i amb aquest concepte no em refereixo únicament a persones formades amb estudis acadèmics. Busquem persones que porten de manera implícita en l’ADN la motivació necessària per aprendre cada dia que passa.

En relació amb això trobem una segona contradicció, moltes vegades exigim en els nostres infants unes certes actituds que els propis monitors/es no tenen integrades. És per això que volem deixar clar que el nostre pilar fonamental és el treball intern que ha d’haver-hi en els nostres equips de monitors/es sempre amb una finalitat essencial, la CO-CREACIÓ DEL LLEURE.

Totes aquestes contradiccions poden anar minvant si col·laborem les entitats i empreses socials del lleure educatiu ja que d’aquesta manera estarem creant un projecte de qualitat, de caire innovador i a l’alçada dels reptes que tenim a les nostres mans, tant educatius com socials.

Amb aquest escrit volem deixar clar que des de Crea Lleure aportem el nostre granet de sorra per aconseguir que aquest canvi de millora del nostre sector i de les seves condicions sigui real i visible. D’aquesta manera seguirem construint l’educació en el lleure en valors i la importància d’aquesta davant dels infants i els joves.

I és per això, que m’agradaria plantejar-vos la següent pregunta: és possible transformar l’educació en el lleure sense abans creure en ella?

 

Oriol Piqueras Argemí.

 

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Shares
Share This